Ponty rekordok

2010.09.17. 11:24

A magyar ponty rekord 32,33 kg. A világrekordok szinte évröl évre dőlnek meg:
37,68 kg - Franciaország, 2005 május.
38,45 kg - Németország, 2007 június, 20 mm-es Mako bojlival fogták.
42,6 kg - Anglia, Kent, 2010 január.

Sok horgász álma egy etetőhajó de ez sajnos még nagyon drága de egy kis praktikával házilag is meglehet csinálni

A legcélszerűbb a katamarán test ezek képesek akár 2-2kg etetőanyagot behordani és természetesen 2szereléket . rövid keresgélés után találhatunk nagyon kedvező árban 13000-15000Ft-ért

Következő lépés megvenni a távirányítót és a vezérlőt 15000-18000ft-ért  megvásárolhatunk egy 3csatornás szettet ami kellőképpen tudja vezérelni a hajót

Akkumulátor 7.2V/4000mah KB 2-3óra folyamatos működés 7800Ft

Motor 7.2V 28100fordulat kb 2m/mp üresen 4500ft

Derékszögű kormánylap 1500ft

Propeller 800Ft

2szervó az etetőanyag kioldásához 2db 1500-2000ft

Egyebek

kábelek , bekapcsoló gomb 1000-1500Ft

összeszerelése egyszerű a vezérlőhöz kapott  leírás segít hogy mit hova kell dugdosni

összesen 51100Ft

Koncentrált etetés !

2010.05.22. 14:26

Akár egy akár több napos túráról legyen szó az etetés nagyon fontos ! De mit tudunk tenni akkor ha a szerelékünk olyan messze van hogy már kézzel lehetetlen pontosan megoldani . Szerencsére már nagyon sokféle módon meglehet oldani és mindenki megtalálja a megfelelőt

6 módja van az etető bejuttatására

1. a klasszikus kézzel való módszer  :)

2. a csúzli a nagyobb cégek nagyon odafigyelnek a gyártásnál hogy minél pontosabb legyen a célzás lehet kapni nagyon komoly csúzlikat amik 80-100méterre pontosan céloznak de ez lassú fárasztó művelet

3. az etetőrakéta amibe már egy nagyobb mennyiség 200-350gramm belefér de ide egy izmos legalább 3.5-4lb botra van szükségünk 35-40es dobóelőkés zsinorral felszerelve  80-100méterig nagyon jó

4. megoldás a parittya az etetőrakétával ellentétben a parittya 10-15métrerre fog leesni a gombócunk meg pontosan az etetésre ez miben jó ? nem terheli az orsónkat ! hátránya az hogy ha bojlival vagy szemes takarmánnyal etetünk akkor megeshet az hogy széthullik erre a megoldás a PVA háló ami egybetartja

5. megoldás a bojlidobó cső soha nem használtam még annyira még nincsen nagy híre a dolognak de majd szeretném kipróbálni 50-80méterig pontos

6. Megoldás az etetőhajó persze ez a legdrágább de mind közül a legkényelmesebb egyszerre akár 5kiló etetőanyagot bojlit vagy magot tudunk elhelyezni , és ami nagyon jó egyszerre akár 2 szereléket is betud vinni

Sokat szoktam horgászni élővízen és tavakon is de a mentalitás ugyan az , mindenki húshorgász. Nem tisztelik a halakat " jól fog mutatni a feje a falon " tisztelet a kivételnek !
Pedig aki a Bojlizást választotta az többször fog találkozni nagyobb , erősebb , öregebb halakkal és ezekkel sokkal finomabban kell bánni mivel ha egy 8kilós pontyot lerakunk a földre odaveri magát olyan belsővérzései lehetnek amitől el is pusztulhat ezért nagyon fontosnak tartom a ponty matrac használatát !
Nagyon kevesen használnak még ami elég szomorú rengeteg pénzt elköltenek a felszerelésre és mégsem vesznek 8000.-Ft-ért matracot és ezt tényleg egyszer kell megvenni . A fertőtlenítőt is fontosnak tartom de az drága és hamar elfogy van egy megoldás hogy ne üssön nagy sebet , minél kisebb legyen a horog és ne vastag hanem vékony húsú legyen .Kerestem egy képet ami megmutatja milyen ha egy nem hozzáértő veszi ki a halat

Ahol érdemes és hogyan érdemes a nagyra menni !

Sok horgász álma a nagy hal de nem mind1 hogy hol próbálkozunk ! Most már kezdenek a halastavak rájönni arra hogy nem érdemes 1-2-3nyaras pontyokat telepíteni a tavakba mert nem erre vágyunk főleg akkor ha kifizetünk egy nagyobb összeget és még halat sem fogunk ! Megpróbálok nektek bemutatni pár tavat ahol nagyobb eséllyel lehet nagyobbat fogni az átlagnál , nem azt mondom hogy ezekbe a tavakba csak nagyobb testű  halak vannak de valamivel több mint egy átlagos 3-4hektáros bányatóban

Először is leírom hogy miszerint válasszatok

Az első ami talán a legfontosabb hogy ne mesterséges tó legyen ( sóderbánya ) az ilyen tavakban nem tud megnőni a hal és szaporodásra sem képes egyrészt mert kicsi és nincsenek meg az életkörülményei ( nád , hínár , iszapos tőzeges ajzat ) amiben ugye szaporodnak a kagylók a csigák és az apró rákok ami a ponty elsődleges elesége

2. Fontos dolog a tó nagysága nagy tó nagy halak persze vannak nagy tavak amik elvannak hanyagolva de még ott is vannak kapitális halak ez biztos . De vegyük példának a Maconkai víztározót 26hektáros vízfelületével minden szögből tökéletes a bojlis horgászatra igaz évente elképesztő mennyiségű halat telepítenek plusz szaporodnak is mégis nagy előkészület kell annak is aki egy sima fenekező módszerrel horgászik pláne egy bojlisnak ha nem sajnálja a pénzt meg az időt garantáltan meglesz a várva várt hala

3. Ha már megtaláltuk álmaink tavát akkor ezután jön a legnehezebb dolog a hely kiválasztása 10horgászból 8szemre választ és vagy bejön vagy nem de ez nem így működik főleg akkor ha nagy halat szeretnénk . Mit keressünk ? Én szeretem megkérdezni a halőrt vagy a tógazdát hogy hova érdemes hol vannak törések , gödrök  az ilyen helyeket kell keresni ahol hirtelen 2-3métert mélyül azt bátran meglehet etetni. Na de hogy találom meg ?!?! kevés tavon engedik a csónakot és így a radarozás nem megoldható és még drága dolog is én azt javaslom hogy az interneten keresgéljetek fórumokba hátha valaki elmondja a tuti helyeket .

4. ha már megvan a tuti tó és a ennél is jobb helyünk hogy etessünk ? ez megint egy elég körülményes dolog ha nem lehet csónakot használni . Javaslom az etetőrakétát de csak akkor ha tudunk pontosan célozni máskülönben annak sincs értelme . Nagy divatba jött a bojlisok körébe az etetőhajó de szerintem ez még mindig olyan árba van hogy megfizethetetlen főleg ha boltból vesszük . Ha képesek vagyunk viszonylag pontosan etetni akkor megint jön egy komoly kérdés hogy mivel ? Én azt javaslom hogy csak akkor etessünk bojlival ha minimum 2napot leszünk ha csak egy napot vagyunk akkor nem sok értelme van akkor inkább áztatott kukoricát és néhány bojlit pelletet . Van egy trükk az etetésről fogjuk meg néhány bojli szemet amit az etetésbe szánunk és valamivel nyomjuk össze ez nagyon fontos mivel az ízek így előbb szabadulnak ezt mindenképp csináljátok meg. mennyit etessünk ? bojliból nem kell sokat mert az ott fog maradni 400-600+gramm/nap ajánlok de az pontos legyen ezt lehet keverni kukoricával magokkal aromával hogy biztosak legyünk .A szereléket az etetés előtt mellett dobtuk be kb 1méterre , ne pontosan rá ez is fontos  Utolsó dolog az etetőkosarat ne tegyünk fel főleg ne etetőanyaggal rontunk az etetésen vele mert odacsalogatják a kis halakat amik lehet hogy elverik onnan a nagyokat !!!

És akkor egy pár bojlistó !

Maconkai víztározó

Tatai deritő tó

Háziréti horgásztó

Bojli receptek Házilag

2010.05.13. 13:34

Keresgéltem nektek pár bojli receptet
néhányat már én is kipróbáltam több kevesebb sikerrel .És megosztom veletek az én receptemet is

Akkor elkezdeném saját receptemmel
ami eddig a leghatékonyabb volt

KB 1-1.3kiló bojli

1. finomra őrölt kukorica 400-500gramm
2. Spanyol halliszt a szaga és persze a fehérje miatt 100gramm
3. tojás vagy tojáspór , 3-4db de lehet több is
4. 400-500gramm rozsliszt
5. ami szerintem a legfontosabb az a étvágyfokozó ( Betain ) ebből amennyit tudunk annyit tegyünk én 15-20grammot szoktam
6. bármilyen aroma én a büdöset szeretem
ebből ismét minél több annál jobb

továbbá lehet bele tenni apró magvakat amit én leszoktam darálni és egy kicsit olajba megpiritok 50-100gramm  elég bele

szeintem ez egy nagyon jó alap az ízeket lehet vele variálni

és hónapokig tartható ha kiszárad elletve le is lehet fagyasztani

További receptek

400 Ft/kg

50 Ft/kg

300 Ft/kg

Egy fahéjas-narancsos bojli annak aki az édeset szereti.

• 20% garnélaliszt
  • 5ml narancs esszenciális olaj
  • 2-3ml fahéj esszenciális olaj
  • 7-12 tojás mérettől függően

Egy recept a törpe "ellen". Tapasztalataim szerint a csípős ízeket nem a kedveli a törpe. Az alaplisztek esetében is inkább a fűszeres irányt javaslom. A bojlikat jellemzően tovább szárítom (4-5 nap) ha törpés vízre készülök, illetve az etetési stratégiámat és a csalifelkínálást is ennek megfelelően választom meg.

• 20% garnélaliszt
  • 10% lazacliszt
  • 10% kenderliszt
  • 10% sörélesztő
  • 10% Red Birdy
  • 5% Robin Red
  • 20ml Kukoricacsíra-olaj
  • 2ml Feketebors esszenciális olaj (oleorezin)
  • 2ml Fokhagyma esszenciális olaj
  • 7-12 tojás mérettől függően

Egy recept, amelyben a tojás héját is felhasználom.

• 27% garnélaliszt

• 1-3 ml black pepper aroma

Amuros SBS M1 bojli recept:

• 70 dkg M1 Quest base mix
  • 30 dkg Lucernaliszt (tápboltban beszerezhető)
  • 6 ml Frankfurti Sausage Premium Flavour
  • 25 ml attract Natural
  • 20 ml Corn Steep likőr
  • 30 ml Omega Red salmon olaj
  • 1 evőkanál Robin Red
  • 1 evőkanál The Edge
  • 1 evőkanál Betain
  • 3 teáskanál só

A következőképpen lehet amurra felhősítő gombócot készíteni:

• 70 dkg Nitro Method mix Spicy Red
  • 20 dkg lucernaliszt
  • 10 dkg apró magvak
  • 300 ml Corn Steep likőr
  • + víz, hogy a megfelelő állagúra gyúrhassuk a gombócot.

Küld el saját recepted !

Rekord: 113 kilós harcsa

2010.05.12. 20:39

Igaz nem bojlizás de ez nagyon szép eredmény

A harcsa hétfőn este fél tíz körül egy gilisztacsokorra kapott, s alig negyedórás fárasztás után már a miénk volt – mondta a kapitális példányt kifogó Kovács Gábor.

Mint kiderült a kaposvári pecás ezzel rekordot is döntött:  hala épp egy kilóval nehezebb, mint az Adácsi-tóban kiemelt 112 kilós harcsa, mely immár hat éve tartotta vezető helyét a rekordok tábláján.

érdemes megnézni

Lakoma

2010.05.11. 17:14

Amikor ezt a videót először láttam nagyon csodálkoztam természetesen volt elképzelésem hogy mégis hogyan eszik a ponty de amikor már látja is az ember  az egészen más  :) Nagyon sokat lehet tanúlni a videóból

Egyrészt most akkor van jelentősége annak hogy megvegyük a sokkal drágább  lebegő POP-UP bojlit ? Természetesen igen ha a tó alja iszapos , de én inkább maradok a sima süllyedőnél